RFS noteert omzetstijging

RFS Holland Holding sluit het gebroken boekjaar af met een omzetstijging van acht procent. De omzet groeide van 548 miljoen naar 590 miljoen euro, waarvan 569 miljoen euro uit webverkopen (plus twaalf procent). Het moederbedrijf van wehkamp.nl, Create2fit en Fonq maakte deze voorlopige cijfers vrijdag bekend.

Het bedrijfsresultaat (ebitda) van RFS lag met 51 miljoen euro wel vijftien procent lager dan het vorige boekjaar. Zo stonden onder meer de marges door prijsconcurrentie onder druk, terwijl er ook is geïnvesteerd in de internationale groei van Fonq en de positionering van wehkamp.nl. Laatstgenoemde ging het afgelopen jaar onder meer de samenwerking aan met Mango en WE Fashion, terwijl 'toonaangevende internationale merken zich later dit later nog zullen aansluiten'.

Wehkamp.nl noteerde het afgelopen boekjaar dubbele cijfers aan omzetgroei. Ook Fonq en Creat2fit, met uitzondering van plasmadiscounter.nl vanwege een verzadigde televisiemarkt, noteerden een omzetstijging. Bij financieel dienstverlener Lacent liep de omzet juist terug. Specifieke groeicijfers van de verschillende aangesloten onderdelen maakt RFS niet bekend.

Het aandeel van de verkoop van smartphones en tablets steeg van zeven naar 22 procent, het aantal online verkochte producten met zeventien procent tot achttien miljoen. Ook het aantal bezoekers van de webwinkels schoot omhoog: met zeven procent naar 147 miljoen per jaar. "Ik verwacht dat we dit boekjaar onze groei in ieder geval op hetzelfde niveau voortzetten", gaf ceo Paul Nijhof daarbij aan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!