M-commerce groeit razendsnel in ons land. Volgens gegevens afgeleid uit de Mobile Performance Barometer die affiliatenetwerk Zanox jaarlijks publiceert, is m-commerce in ons land vorig jaar gestegen met 356 procent. Dit is 2,5 keer meer dan het Europese gemiddelde van 142 procent.
Het onderzoek is gedaan in zeven Europese landen en onder duizend advertentieprogramma’s. De grootste adverteerders zijn afkomstig uit de financiële sector. In het onderzoek komt ook naar voren dat m-commerce in Nederland met 356 procent gestegen is in 2012.
Een kleine zeven procent van de omzet van het affiliatenetwerk van Zanox in Nederland wordt behaald via het mobiele netwerk. Smartphones en tablets spelen hierbij de belangrijkste rol. Dat blijkt uit de Mobile Performance Barometer die het bedrijf jaarlijks publiceert. De barometer toont de situatie op de Europese e-commercemarkt zoals het performance advertising netwerk dit ziet.
Zanox werkt met performance based marketing. Dit bepaalde type internetreclame is enkel gericht op direct sales via een groot netwerk van websites. De uitgevers worden dan ook betaald naar het geleverde resultaat.
'Flinke groei m-commerce in Nederland’
Gepubliceerd op 22 april 2013 om 00:00
Reacties 0