Er zijn nieuwe ervaringen bekend met de bezorgoptie ‘same day delivery’. Dat heeft de Amerikaanse brancheorganisatie Shop.org bekend gemaakt aan E-commercebytes. Zo maken consumenten tussen de twintig en dertig jaar gemakkelijker gebruik maakt van de ‘vandaag besteld, vandaag bezorgd’-optie.
Uit de cijfers van Shop.org blijkt onder andere dat het aantal mannen groter is dan het aantal vrouwen dat de ‘Same day deliveries’ benut. Gemiddeld maakt 4,2 procent van de consumenten hier regelmatig gebruik van (zes procent van de mannen tegenover twee procent van de vrouwen). 7,2 procent van de consumenten heeft slechts een of twee keer van de bezorgoptie geprofiteerd. Maar deze groep is onder de twintigers en dertigers veel groter: twaalf procent en zeventien procent.
In de toekomst zullen meer webwinkels hierop inspelen. Dit komt door de jongere consumenten die hier voornamelijk gebruik van maken. In Nederland zijn er verschillende bedrijven die de optie aanbieden, waaronder Dynalogic, TNT Express en Docdata.
Nieuwe inzichten in 'same day deliveries'
Gepubliceerd op 22 april 2013 om 00:00
Reacties 0