Nieuwe inzichten in 'same day deliveries'

Er zijn nieuwe ervaringen bekend met de bezorgoptie ‘same day delivery’. Dat heeft de Amerikaanse brancheorganisatie Shop.org bekend gemaakt aan E-commercebytes. Zo maken consumenten tussen de twintig en dertig jaar gemakkelijker gebruik maakt van de ‘vandaag besteld, vandaag bezorgd’-optie.

Uit de cijfers van Shop.org blijkt onder andere dat het aantal mannen groter is dan het aantal vrouwen dat de ‘Same day deliveries’ benut. Gemiddeld maakt 4,2 procent van de consumenten hier regelmatig gebruik van (zes procent van de mannen tegenover twee procent van de vrouwen). 7,2 procent van de consumenten heeft slechts een of twee keer van de bezorgoptie geprofiteerd. Maar deze groep is onder de twintigers en dertigers veel groter: twaalf procent en zeventien procent.

In de toekomst zullen meer webwinkels hierop inspelen. Dit komt door de jongere consumenten die hier voornamelijk gebruik van maken. In Nederland zijn er verschillende bedrijven die de optie aanbieden, waaronder Dynalogic, TNT Express en Docdata.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!