Only for Men wil de komende vijf jaar groeien van tien naar vijftien winkels. Dat zegt mede-eigenaar Arthur Feenstra in het RetailTrends 4. Uiteindelijk willen Arthur en zijn vader Piet een landelijke dekking van hun mannenmodeconcept.
Onlangs opende in Doesburg een zogenoemde Mensperience Store waar beleving centraal staat. Vader en zoon willen uiteindelijk per provincie zo’n winkel met een store-in-store concept met daarnaast kleine filialen. “Wie weet zijn we over tien jaar in winkelaantal verdubbeld”, aldus Piet Feenstra.
Piet Feenstra startte in 2001 met het retailbedrijf en zijn zoon werd mede-eigenaar. RetailTrends sprak de twee in hun Mensperience Store. Deze winkel van 1350 vierkante meter is drie keer zo groot als de gemiddelde Only for Men. “Vandaar dat we hier allemaal shops-in-shops hebben ontwikkeld”, vertelt Piet. Daarbij hanteren ze een ander model dan bijvoorbeeld De Bijenkorf in Amsterdam waar meters worden verhuurd. De merkshops hebben bij de Mensperience Store geen eigen personeel op de vloer. “Want die verkopen elkaars merken niet”, aldus Piet. Bovendien zijn de shops zo ingericht en ingedeeld dat het past binnen de stijl van Only for Men.
Het gehele artikel is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends. Een (introductie) abonnement op RetailTrends? Klik hier. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.
Reacties 0