De verkopen van warenhuisketen V&D via smartphones en tablets zijn het afgelopen kwartaal fors gegroeid. Dit meldde Victor Terpstra van Strawberries, de partij die de e-commerce activiteiten van de warenhuisformule onder zijn hoede heeft, gisteren tijdens de beurs Multichannel 2013 in Utrecht.
In vergelijking met de eerste drie maanden van vorig jaar namen de verkopen via tablets het eerste kwartaal van 2013 toe met 488 procent en via smartphones kwam dit uit op een groei van 363 procent.
Inmiddels telt de warenhuisformule 63 vestigingen, waarvan de webwinkel 'inmiddels de grootste vestiging in termen van omzet is geworden'. Daarnaast is de webwinkel een belangrijk oriëntatiekanaal, meldt Terpstra. "Vijftig procent van de fysieke winkelbezoekers kijkt eerst op vd.nl voor zij naar de winkel gaan."
Wat betreft mobile is de tablet het belangrijkste verkoopkanaal voor de warenhuisketen."Smartphones worden door klanten veel gebruikt als oriëntatiekanaal. Daarom zet V&D voor het genereren van sales via mobile nadrukkelijker in op de tablet. Net als alle andere kanalen binnen de omnichannel propositie van V&D heeft mobile en daarbinnen smartphones en tablets een eigen focus."
'M-commerce V&D groeit explosief'
Gepubliceerd op 23 april 2013 om 00:00
Reacties 0