De doe-het-zelfketens GAMMA en KARWEI evolueren naar formules met een naadloze kanaalbeleving. Dat meldde Laurens Miedema van Intergamma gisteren op de eerste beursdag van Multichannel 2013 in de Utrechtse Jaarbeurs.
Daartoe gaan de webshops van beide formules deze zomer live en tegelijkertijd krijgen alle fysieke vestigingen afhaalpunten, meldde RetailNews in februari al. Voor de realisatie hiervan aan de back office heeft Intergamma recent de handen ineen geslagen met PostNL en daarnaast heeft het concern de warehousing en transport ondergebracht bij het Belgische bedrijf Katoen Natie. "Zij maken het mogelijk om bestellingen van alle formaten zowel in een van de bijna vierhonderd vestigingen in de Benelux als bij klanten thuis te bezorgen." Ook neemt Katoen Natie het transportmanagement en het retourproces van artikelen voor zijn rekening.
De bezorging van alle artikelen uit het assortiment vindt plaats binnen 24 uur na bestelling, meldt Miedema. Hoeveel er wordt gerekend voor zwaardere en grotere producten, wil hij nog niet delen. "Maar ga ervan uit dat we met eenduidige en aantrekkelijke tarieven komen", wil hij alvast wel kwijt.
'Intergamma zet in op naadloze kanaalbeleving'
Gepubliceerd op 23 april 2013 om 00:00
Reacties 0