'Multichannelstrategie Macintosh te laat'

Online verkopen moeten het omzetverlies van Macintosh Retail goed maken. Het moederbedrijf van ketens als Invito, Dolcis, Scapino, Manfield en Kwantum zag het bedrijfsresultaat het afgelopen jaar met 43 procent afnemen, het eigen vermogen met 41 procent. Het zal een krachttoer worden om dat met de nieuwe multichannelstrategie te compenseren, stelt een functionaris van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) in De Financiële Telegraaf.

Zo komen de investeringen in online rijkelijk laat, stelt analist Karel Zoete van de Rabobank. "In hun pogingen om business op internet te ontwikkelen was het bedrijf niet offensief maar defensief. Een bedrijf als Zalando lijkt er nu met de meeste handel vandoor te gaan", stelt hij.

Het wordt daarom lastig voor Macintosh om de doelstellingen voor 2015 te handhaven, denkt het VEB. Het bedrijfsresultaat moet dan van 18,1 miljoen euro naar tussen de dertig en veertig miljoen euro zijn gegroeid. Dat terwijl de omzet per vierkante meter in veel winkels dramatisch is gedaald, weet Zoete. "Dan is het niet uit te sluiten dat er over vijf jaar weer een ingreep moet plaatsvinden."

Eerder: Macintosh: 2012 tegenvallend, 2013 transitiejaar

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!