Macy's zal zijn omnichannelstrategie onthullen op het congres van de Nationale dag van de brievenbusreclame. Het Amerikaanse warenhuisketen heeft een omzet van 26 miljard dollar (twintig miljard euro) en investeert deze jaren meer dan vierhonderd miljoen dollar in de flagshipstore in New York. Tevens bouwt het voor 35 miljoen dollar het fulfilmentbedrijf, ten behoeve van de e-commerce en webwinkels van Macy's en Bloomindale’s.
Daarbij verstuurt de keten een miljard direct mail pieces, inclusief ongeadresseerde zendingen. De koers is daarbij op e-commerce en bovenal mobile gericht. Op het congres is er aandacht voor big data: het onderwerp dat in Nederland vooral bij Albert Heijn en Bijenkorf speelt. Daarbij stuurt klantdata de kanalen aan, met als doel hogere marges, omzet, loyaliteit en vooral klanttevredenheid.
De case is een onderdeel van de zoektocht naar de veranderende functie van huis aan huis reclame, de folders en magazines. Met lezingen en workshops van/over onder meer Hubo, Toys XL, Scoupy, Layar, Marktplaats.nl, GfK, Zeeman/Piet Klerkx, Toys XL, EU milieuregelgeving en neuromarketing. Daarbij is er aandacht voor de onzichtbare tag in papier en de synergie tussen print en digitaal.
Klik hier voor een uitgebreider verhaal over Macy's en hier voor meer informatie over het volledige programma. Maarten Bouwhuis van de BNR Klantenshow is de dagvoorzitter van het zestiende congres dat op 16 mei in Haarlem wordt gehouden. Ook RetailTrends is erbij.
Reacties 0