Met medewerking van RetailTrends Media vindt op 16 mei het congres de Nationale dag van de brievenbusreclame plaats. Met als rode draad het hart van retail: synergie en innovatie, van drukwerk tot online. De focus ligt daarbij op de veelvuldig gebruikte folders en magazines in de omnichannelstrategie.
Zo komt de echte marketingstrategie van Macy’s en Bloomingdale’s aan bod, met tevens een extra sessie over de kracht van big data ten behoeve van hun klantcontact en kanaalkeuze. Verder komen Nederlandse onlinespelers als Layer, Scoupy, Marktplaats.nl en Endeavour Media aan het woord over de in het papier opgenomen, onzichtbare tag.
Daarnaast is er aandacht voor onderzoek, geherinterpreteerd of speciaal voor dit congres uitgevoerd, van onder meer GfK, Q&A, Kega, TeamVier en Neurensics. Tot slot zijn er workshops over bijvoorbeeld de strategie en creativiteit in de retailcommunicatie. Dit alles ten behoeve van de zoektocht naar de veranderende functie van print, de folder voor de crosschannel ingestelde consument.
Dagvoorzitter van het congres is Maarten Bouwhuis van de BNR Klantenshow. Klik hier voor meer informatie over het volledige programma van het zestiende congres dat op 16 mei in Haarlem wordt gehouden. Abonnees van RetailTrends krijgen korting.
Reacties 0