Oranjeproducten stuwen supermarktomzet

Supermarkten hebben in de week tot 28 april tien miljoen euro extra omzet gedraaid dankzij oranjeproducten. Bijna een op de vijf huishoudens kocht afgelopen week een of meerdere van die producten, blijkt uit de woensdag gepubliceerde Oranjemonitor van onderzoeksbureau GfK.

Met meer dan twintig procent van de huishoudens kochten mensen uit de Randstad en Gelderland de meeste oranjeproducten. Toch haalde slechts 12,5 procent van de inwoners uit de drie grote steden (Amsterdam, Rotterdam en Den Haag) producten als Oranje-soesjes in huis. In Zeeland lag het percentage huishoudens met 9,4 procent nog lager.

Het Mona Kroningstoetje lag het vaakst op de kassaband, gevolgd door Campina Willem van Oranjevla en een pak van vijf rollen met Alex-pepermunt. De Buys Koningszoenen en het oranje toiletpapier van Page maken de top vijf vol. De afgelopen week kochten daarbij 11,4 procent van de huishoudens tompoezen, zes keer meer dan in een normale week. GfK verwacht dat er in totaal in een op de zeven huishoudens met Koninginnedag tompoezen heeft gegeten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!