Afdingen in kledingzaak steeds gewoner

Ongeveer vijftien procent van de Nederlanders dingt af in kledingzaken. Nederlanders zien het als een sport om de gewenste kleding voor een zo laag mogelijke prijs aan te schaffen. Dit blijkt uit een onderzoek dat marktonderzoeker GfK uitvoerde in opdracht van het modevakblad Textilia. In zelfstandige modezaken probeert de consument het vaakst af te dingen, in filialen van grotere ketens gebeurt het minder. Achttien procent van de klanten die onderhandelen over de prijs heeft een bovenmodaal inkomen. Vooral mannen zien afdingen als een uitdaging. Volgens Guus Schopman van modezaak Oostvogel in Hengelo is het moeilijk om ‘nee’ te zeggen: “Je bent eerder geneigd om mee te gaan, omdat de markt onder druk staat.” Vooral tijdens de opruiming proberen veel klanten af te dingen, stelt hij. “In die periode gaan wij er ook makkelijker op in.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!