'Mobiele shopper zoekt actief naar korting'

Consumenten maken voor hun aankoop op grote schaal gebruik van prijsvergelijkingssites en kortingscoupons. Dat meldt marketingbureau Tradedoubler donderdag op basis van een onderzoek onder 2500 Europese smartphone-gebruikers, die minstens een keer per maand winkelen.

92 procent van zulke 'verbonden consumenten' kijkt in de eerste fase van het aankoopproces op prijsvergelijkingsites en naar spaar- en kortingsprogramma's, kortingscoupons en cash back sites. Websites van merken en retailers worden in 87 procent van de gevallen bezocht, terwijl 47 procent de website van de modewinkel bekijkt.

Zestig procent van dit type consument gebruikt de smartphone ook tijdens het winkelen. Daarvan zoekt driekwart naar informatie over een product uit de winkel, zeventig procent naar betere prijzen en gaat zestig procent naar huis om het product online te kopen. 51 procent van de mobiele shoppers speurt uiteindelijk naar korting voor het product dat ze net in de winkel hebben gezien. "Binnenlokken van klanten is niet langer de maatstaf voor succes", is daarom de conclusie van Pascal Gayat, regiodirecteur Benelux en Frankrijk van Tradedoubler.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!