'Slecht vindbaar product funest voor retailer'

Een ruime meerderheid van consumenten haakt af als ze bij een retailer een product niet snel genoeg kunnen vinden. 75 procent van de consumenten verlaat dan de fysieke winkel zonder een aankoop, blijkt uit een onderzoek van OnePoll onder tweeduizend consumenten in de VS. Bij online shoppers is dit 65 procent.

In het onderzoek werd ook gevraagd naar de grootste ergernissen. Op nummer één staat het moeten herhalen van persoonlijke gegevens bij een klantenservice, nadat die informatie al online of via de telefoon is doorgegeven. In totaal 62 procent van de ondervraagden irriteert zich hieraan. 61 procent van de consumenten vindt het niet fijn als ze iets in de winkel hebben gevonden en dan erachter komen dat het niet meer op voorraad is. Nummer drie van ergernissen is het steeds moeten herhalen van klantgegevens bij het doorverbinden naar een andere klantenservice (59 procent).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!