Consument wil deskundig personeel

De Nederlandse consument wil graag dat winkelpersoneel deskundig, behulpzaam, vriendelijk, betrouwbaar en niet opdringerig is. Verder spelen prijs, assortiment, locatie en bereikbaarheid een belangrijke rol bij het tot stand komen van de beeldvorming van de consument. Reclame en promotieactiviteiten zijn volgens de consument het minst van belang. Dit blijkt uit een onderzoek naar de winkelbeleving van de Nederlandse consument in opdracht van Ruigrok MC. De uitkomsten van het onderzoek zijn dat deze beleving in vier fasen plaatsvindt: de bewustwordings-, beslissings-, ontmoetings- en evaluatiefase. In de bewustwordingsfase ontstaat bij de klant het primaire beeld van een winkel. Onder meer prijs, assortiment en locatie spelen in deze fase een belangrijke rol. In de beslissingsfase, waarbij de klant al in de winkel is, spelen onder meer de etalage en het winkelpersoneel mee. In de ontmoetingsfase komt de klant in contact met de persoonlijkheid van de winkel en wordt gekeken of de verwachtingen waargemaakt worden. In de evaluatiefase worden de drie voorgaande fases bekeken en geevalueerd, onder meer op basis van maatschappelijke waarden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!