'Consument negeert rampen in Bangladesh'

46 procent van de Nederlanders kijkt niet beter naar de herkomst van hun kleding sinds de berichtgeving over de slechte arbeidsomstandigheden in Bengaalse fabrieken. Dat blijkt uit een onderzoek van NCDO in samenwerking met TNS NIPO onder 1016 Nederlanders, dat vandaag is gepubliceerd.

Door een ingestorte textielfabriek in Bangladesh vielen op 24 april meer dan duizend doden. Daarbij kwamen eind vorig jaar al 112 mensen om het leven door een brand in andere Bengaalse fabriek. 24 procent van de Nederlanders zegt sindsdien beter op de etiketten te kijken uit welk land de kleding komt. Het overige deel van de steekproef zegt geen idee te hebben.

Eerder: Kledingketens betalen slachtoffers Bangladesh & Sabotage oorzaak voor brand fabrikant C&A

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!