'Dikke mensen niet cool genoeg voor ons merk'

Abercrombie & Fitch heeft geen XL of XXL-damesmaten, omdat de moderetailer geen vrouwen met overgewicht in haar kleding wenst. Het Amerikaanse kledingconcern wil 'coole mensen' over de winkelvloer, en dames met een maatje meer worden niet tot die groep gerekend. Dat zegt ceo Mike Jeffries, aldus de Amerikaanse website BusinessInsider.com.

Volgens BusinessInsider dreigt het model van Abercrombie daarmee te worden ingehaald door de realiteit. H&M introduceerde onlangs een 'plus-sized' model in haar laatste badkledingcollectie. American Eagle, Abercrombie's grootste uitdager in de Verenigde Staten, heeft maten tot XXL voor mannen en vrouwen. In Europa investeren Mango en Bestseller ook in 'grotere maten'.

De enige reden dat Abercrombie voor heren wel XL en XXL-maten in de winkel heeft liggen, is waarschijnlijk dat de kleding dan draagbaar is voor gespierde american football-spelers en worstelaars, aldus de website.

Topman Jeffries zei eerder al dat Abercrombie is opgebouwd rondom 'sex appeal'. "Dat is bijna alles. Daarom nemen wij knappe mensen aan in onze winkels. Knappe mensen trekken knappe mensen aan en we willen ons richten op coole, knappe mensen. Onze markt ligt niet buiten deze groep."

Abercrombie & Fitch heeft sinds december 2012 een vestiging in Amsterdam. Met de lager gepositioneerde zusterformule Hollister is het concern sinds september vorig jaar ook in ons land aanwezig.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!