Paul Nijhof verlaat RFS 'met gerust hart'

Paul Nijhof kijkt terug op een succesvolle tijd bij RFS Holland Holding en verlaat het concern met een gerust hart. Dat meldt hij aan RetailNews. De topman maakte vorige week bekend dat hij stopt als ceo en bestuurder van RFS Holland Holding en wehkamp.nl. Ondanks de economische crisis, vindt Nijhof het toch een goed moment om het bedrijf te verlaten. “De strategie staat en die kan de komende jaren verder worden uitgerold. Ik ben een echte bouwer en RFS is nu meer in een consoliderende fase gekomen, dus is het een goed moment om zelf een nieuwe uitdaging te zoeken.”

De komst van Amazon naar de Nederlandse markt ziet hij niet als een bedreiging voor wehkamp.nl. “De online retailmarkt groeit snel en daarom is het voor partijen aantrekkelijk om erin te stappen. Er komen meer professionele spelers in een groter wordende markt en daarvan is wehkamp.nl één van de grootste. Het bewustzijn onder consumenten dat ze online steeds meer kunnen kopen, neemt toe door een groter aanbod van online retailers. Dit bewustzijn zal de markt een boost geven.” Natuurlijk ziet Nijhof Amazon als een concurrent van wehkamp.nl, maar slechts voor een deel. “Het profiel van Amazon is anders. Wij zijn meer gericht op fashion en lifestyle, dus we zitten zeker niet op dezelfde koers.”

Op persoonlijk vlak is het voor de manager geen risico om in crisistijd het roer om te gooien. “Ik zit in een positie dat ik niet à la minute wordt gedwongen iets nieuws te gaan doen.” Nijhof heeft de keuze om te stoppen weloverwogen gemaakt. “Het was best een moeilijke beslissing, maar ik ben 47 en na 12,5 jaar is het een mooi moment om naar andere dingen uit te kijken.” Nijhof heeft naar eigen zeggen genoeg zaken die hij kan oppakken, maar dat de grootste uitdaging is volgens hem om niet gelijk in iets nieuws te stappen. “Het is goed om even afstand te nemen. Ik heb drie kinderen in de middelbare schoolleeftijd en dat gaat als een speer. Ik zou het prettig vinden om meer tijd voor ze te hebben.”

Nijhof meldt verder dat hij ‘een prachtige tijd’ bij RFS heeft gehad. “Natuurlijk zijn heel veel dingen goed gegaan en zijn er ongetwijfeld zaken die beter hadden gekund. Het was een enerverende periode waarvan de succesvolle transformatie van wehkamp.nl naar een trendy en eigentijds webwarenhuis het hoogtepunt was.”

Lees ook: Paul Nijhof stapt op bij RFS Holland Holding

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!