Omzet sportkleding onder druk

De uitgaven aan sportkleding zijn met zestien procent gedaald in het eerste kwartaal van 2013 ten opzichte van het eerste kwartaal van 2012. Dat blijkt uit cijfers van GfK Panel Services.

De afname komt voornamelijk doordat het aantal gekochte sportkledingartikelen fors is afgenomen (elf procent). Tevens is het gemiddeld besteed bedrag gekelderd.

De bestedingen aan vrouwensportkleding zijn in het eerste kwartaal van 2013 het minst afgenomen, namelijk met zes procent. Vrouwen hebben minder kleding gekocht, maar gemiddeld meer geld per kledingstuk uitgegeven. De omzet van mannensportkleding is daarentegen met twintig procent gedaald, dit komt zowel door een afname van het gemiddeld besteed bedrag als door een daling van het aantal gekochte stuks.

De verkoop van kindersportkleding is met 36 procent het meest gedaald. Ook hierbij is het gemiddeld besteed bedrag en het aantal gekochte stuks afgenomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!