'Integratie online en offline systeem noodzaak'

Integratie van winkelsystemen voor zowel webshops als fysieke winkels is belangrijk, omdat klanten via beide kanalen dezelfde informatie verwachten. Dit stelt Mike Snepvangers, directeur retail van AXI in RetailTrends 5. In het omnichanneltijdperk betekent dit dat acties en informatie over orders zowel on- als offline synchroon moeten lopen.

AXI, specialist in winkelautomatisering, verbindt de twee via webservices. Op deze manier kan bijvoorbeeld de promotie-engine in het winkelsysteem van AXI via een webservice worden aangeroepen door het webwinkelsysteem. “Retailers kunnen zo bij het berekenen van een prijs in hun webwinkel, hetzelfde rekenalgoritme gebruiken als in hun fysieke winkel”, legt Snepvangers uit.

Er is ook een webservice ontwikkeld voor loyalitysystemen en voorraadbeheerprogramma’s. Hiermee kunnen retailers via de webwinkel aangeven in welk filiaal een artikel op voorraad is. Ook informatie over orders moet in elke kanaal beschikbaar zijn, vindt Snepvangers. “Bij omnichannel draait het om één bron van informatie die voor meerdere kanalen beschikbaar is.”

Lees het gehele artikel ‘Eén bron van informatie voor alle kanalen’ in RetailTrends 5, die vrijdag verschijnt. Klik hier voor een abonnement op RetailTrends. Abonnees ontvangen elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!