De retailbranche levert kritiek op het grootschalige outlet evenement van de Telegraaf. Het event vindt plaats op 1 en 2 juni in Leiderdorp. De Telegraaf heeft zijn naam verbonden aan het evenement dat georganiseerd wordt door FashionQlub. Hier worden tientallen topmerken aangeboden tegen hoge kortingen.
Harry Bijl van brancheorganisatie InRetail (voorheen CBW-Mitex) twitterde al dat retailers de Telegraaf zouden moeten boycotten, waarna andere retailers hem bijvielen. Kranten moeten het steeds vaker hebben van andere inkomsten, zo hebben de meeste landelijke dagbladen tegenwoordig een eigen webshop. Dit begon met eenvoudige producten als boeken, cd’s en korting op toegangskaarten. Maar inmiddels wordt het steeds verder uitgebreid.
Bijl maakt zich dan ook zorgen: “De Telegraaf vraagt retailers wel om advertenties af te nemen, maar ondertussen gebruikt het dagblad steeds meer van zijn eigen database en consumentenkennis om de klanten bij haar adverteerders weg te halen. Dat is niet fair.”
'Retailers moeten Telegraaf boycotten'
Gepubliceerd op 17 mei 2013 om 00:00
Reacties 0