Merken die ervan langs krijgen en een rondje retailarchitectuur kwamen afgelopen week voorbij op Facebook.
De opening van het Barbie Dreamhouse in Berlijn stuitte op protest van een feministengroepering. Het nieuwe onderkomen van de blondine zou symbool staan voor schoonheidswaanzin en benadeling van vrouwen in de samenleving.
Ook Abercrombie & Fitch kon niet goed doen, na onhandige uitspraken van topman Mike Jeffries. De ceo van de Amerikaanse fashionretailer wil liever geen dames met overgewicht in 'zijn merk'. "Dikke vrouwen zijn niet cool", is zijn mening. Tot afschuw van een Amerikaanse filmmaker, die als tegenreactie op het imagobeleid de merkkleding gratis uitdeelt aan daklozen in Los Angeles.
Verder acht hoogstandjes retailarchitectuur, een inkijkje in het enorme distributiecentrum van 's werelds grootste webwinkelier Amazon.com en Vero Moda met een online pop-up store in het Deense Aarhus.
Vind ons ook leuk.
Brandende barbies en Abercrombie-protest
Gepubliceerd op 17 mei 2013 om 00:00
Reacties 0