Albert Heijn versterkt positie huismerk
Gepubliceerd op 4 oktober 2004 om 00:00
Supermarktketen Albert Heijn start een nieuw offensief in de prijzenoorlog met de concurrentie. Zo`n 1.000 artikelen worden in prijs verlaagd. Het betreft met name producten van het eigen AH-huismerk, dat hoe langer hoe meer uitgroeit tot een belangrijke pijler van de AH-formule. Zo wordt er een nieuwe topvariant van het eigen huismerk geintroduceerd (AH Excellent) en staan de komende weken in het teken van de zogenoemde Albert Heijn Housemerk Party. Volgens commercieel directeur Sander van der Laan biedt Albert Heijn met zijn huismerk de beste prijs-kwaliteitverhouding van alle Nederlandse supermarkten. Van der Laan ontkent overigens dat Albert Heijn de A-merken definitief zal gaan ontzien bij het doorvoeren van de prijsverlagingen: `Ik sluit niet uit dat we ook met A-merken nog een keer een prijsverlaging doorvoeren.` Tegelijkertijd benadrukt Van der Laan dat zijn concern een structureel grotere afstand (in prijs) tussen de A-merken en het eigen huismerk wil creeren. Momenteel bedraagt het omzetaandeel van het AH-huismerk (inclusief versartikelen) bijna 50% van het totaal. Het concern wil niet zeggen naar welk percentage men op dit gebied streeft.
Reacties 0