Boni moet lokaal de beste worden

Supermarktketen Boni wil met een nieuwe formule en strategie het imago verbeteren. Eerst moet het beeld dat de consument van de prijs heeft aangepakt worden. Boni is goedkoop, maar laat dat onvodoende zien, aldus directeur Bouke van der Wal. Daarna moet de service verbeteren. Sinds Prisma in 2000 werd verkocht aan Sligro is Boni zelfstandig. De 32 winkels werden buiten de deal gelaten. Sindsdien heeft Boni hard gewerkt op het gebied van logistiek en automatisering. Het bedrijf moest zelf een erp-pakket invoeren nadat het er alleen voor stond. Inmiddels maakt Boni ook gebruik van een twee keer zo groot distributie-centrum. Prisma leverde vroeger de slowmovers, semi-vers en diepvries, dat moet Boni nu allemaal zelf doen.In Harderwijk is een pilot gestart. De winkel is gerestyled en de algemene kleuren zijn nu rood in plaats van blauw en geel geworden. In september wordt een vergrote winkel in Ede en later in Staphorst geopend. Boni wil lokaal een dominante positie krijgen. Volgens Van der Wal heeft Boni op lokaal gebied al heel trouwe fans. Over vijf jaar moet Boni lokaal de beste, het goedkoopst in kw en het rijkst in vers zijn. Groei van het aantal vestigingen is geen doel op zich.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!