De Nederlandse consument is helemaal gewend aan mobiel betalen. Dat stelt Ernst Moorman van Payleven. In februari dit jaar introduceerde het bedrijf mobiele pinkastjes en sindsdien krijgt Payleven wekelijks aanvragen om het apparaat in te zetten voor allerlei particuliere doeleinden. Voor het bedrijf is het nu de uitdaging om ook de kleine ondernemer te overtuigen, meldt Emerce online.
Volgens Moorman is mobiel pinnen vrijwel gelijk aan het nieuwe pinnen, waardoor oplossingen als die van Payleven door de consument snel worden geaccepteerd. Hij hoopt dat een deel van de tweehonderdduizend kleinere ondernemers in gaat zien dat het mobiele pinnen een stuk goedkoper is dan de gewone pinterminals. ̏De drempel voor het aanbieden van een pinoplossing aan je klant is nu nog lager. Met het betalen via pin of creditcard kan bovendien enorm ge-upselled worden. Mensen geven makkelijker geld uit.̋
Payleven vraagt zich af of kassasystemen van concurrenten als PayPal in trek zijn bij ondernemers. ̏Het ziet er gelikt uit, maar kost ook weer enkele honderden euro's in aanschaf. Bovendien is het nog niet duidelijk of zij naast de creditcard ook direct een oplossing bieden voor de debetkaart", aldus Moorman. Volgens hem passen deze betaaloplossingen vooral bij grotere retailers.
'Mobiel betalen is al gemeengoed'
Gepubliceerd op 21 mei 2013 om 00:00
Reacties 0