Armani vergroot winst in 2012

Het Italiaanse modebedrijf Giorgio Armani Spa heeft zijn winst in 2012 vergroot met twintig procent. Hiermee komt de winst uit op 339 miljoen euro. De omzet steeg eveneens in 2012 met zestien procent tot 1,8 miljard euro.

De moderetailer boekte voor het derde achtereenvolgende jaar groei. Vooral de merken Giorgio Armani en Emporio Armani doen het goed. Armani laat weten dat merkherkenning en loyaliteit van terugkerende klanten hierbij een grote rol speelt. Tevens laat de keten weten dat de cijfers voor 2013 tot op heden al zeer positief is, het verwacht dan ook dat ‘de positieve tendens dit jaar zal doorzetten’.

Giorgio Armani Spa investeerde vorig jaar 158 miljoen euro in de versterking en uitbreiding van zijn distributienetwerk. De moderetailer bezit momenteel 2.203 winkels, waarvan Armani 104 nieuwe winkels opende in 2012. Dit jaar is het bedrijf van plan om 100 nieuwe winkels te openen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!