Het Italiaanse modebedrijf Giorgio Armani Spa heeft zijn winst in 2012 vergroot met twintig procent. Hiermee komt de winst uit op 339 miljoen euro. De omzet steeg eveneens in 2012 met zestien procent tot 1,8 miljard euro.
De moderetailer boekte voor het derde achtereenvolgende jaar groei. Vooral de merken Giorgio Armani en Emporio Armani doen het goed. Armani laat weten dat merkherkenning en loyaliteit van terugkerende klanten hierbij een grote rol speelt. Tevens laat de keten weten dat de cijfers voor 2013 tot op heden al zeer positief is, het verwacht dan ook dat ‘de positieve tendens dit jaar zal doorzetten’.
Giorgio Armani Spa investeerde vorig jaar 158 miljoen euro in de versterking en uitbreiding van zijn distributienetwerk. De moderetailer bezit momenteel 2.203 winkels, waarvan Armani 104 nieuwe winkels opende in 2012. Dit jaar is het bedrijf van plan om 100 nieuwe winkels te openen.
Armani vergroot winst in 2012
Gepubliceerd op 22 mei 2013 om 00:00
Reacties 0