Morrisons start online verkoop

De Britse supermarktketen Morrisons begint volgend jaar met online verkoop. Dit doet de foodretailer in samenwerking met internetverkoper Ocado. Ocado zal zorgen voor de bezorging. Zo worden bestelde producten van Morrisons verzonden vanuit het distributiecentrum van Ocado in Dordon.

Doordat de internetverkoper zijn kennis over warehousing, fulfilment en de bezorging van orders deelt met Morrisons hoopt de supermarktketen een vliegende start te maken met e-commerce. Zo wil de foodretailer binnen drie à vier jaar een return on investment bereiken, zo meldt BBC.

Morrisons is op dit moment nog de enige grote Britse supermarktketen die niet online verkoopt. Tesco, Asda en Sainsbury’s bezitten al geruime tijd over een online bestelmogelijkheid. Eerder bleek uit onderzoek van Oxford Economis al dat Morrisons enorm veel omzet had laten liggen door het gebrek aan een online verkoopkanaal. Dit kwam twee jaar geleden al neer op 314 miljoen pond.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!