Brillencampagne Eyelove en DA misleidend

De reclamecampagne van Eyelove en DA is misleidend en oneerlijk. Dat zegt de Reclame Code Commissie naar aanleiding van een klacht van de NUVO, de branchevereniging voor de optiek.

Eyelove en DA deden voorkomen dat zij dezelfde brillen konden leveren als opticiens, maar dan voor een lagere prijs. Het bleek echter niet om dezelfde brillen te gaan. Bovendien werd de gesuggereerde prijs niet aangehouden. Voorts bood DA ‘gratis oogmetingen’ aan, die ook als misleidend werden ervaren. De Reclame Code Commissie vindt dat de oogmetingen niet verward mogen worden met officiële oogmetingen van oogartsen en gekwalificeerde opticiens.

Eyelove en DA hebben naar aanleiding van de uitspraken van de commissie de betreffende uitingen teruggetrokken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!