Pinterest geeft meer productinformatie

Webwinkels kunnen extra informatie toevoegen aan zogeheten pins op het digitale prikbord Pinterest. De update maakt het mogelijk productfoto's te voorzien van bijvoorbeeld prijs- en voorraadinformatie, verkoopadressen, recensies en recepten.

Retailers kunnen door de update op het sociale netwerk gerichter adverteren, stelt Mashable.com. Bovendien kan de toevoeging ervoor zorgen dat merken een sterkere volgersgroep krijgen. Onder meer de Amerikaanse retailers eBay, Target en ModCloth werken met Pinterest samen om meer beschrijvingen aan de pins toe te voegen.

Naast de extra pinmogelijkheden komt Pinterest ook met een nieuwe service. Gebruikers kunnen straks ook vanuit externe mobiele apps pinnen. Een pinbutton wordt als eerste toegevoegd aan apps van ModCloth, Etsy, Fotopedia en Jetsetter.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!