Consumenten zien retailers als betrouwbare bron van informatie over voeding
Gepubliceerd op 2 augustus 2005 om 00:00
Door de tegenstrijdige berichtgeving over gezonde voeding en de voortdurend veranderende adviezen van overheid en artsen, vertrouwen veel Amerikanen vooral op de informatie die retailers over voeding verstrekken. Uit onderzoek van Find/SVP blijkt dat 78% van de consumenten afgaat op de informatie die zij in de winkel aantreffen. Hoewel mensen ook op internet naar informatie zoeken en hun eigen dokter raadplegen, is point-of-purchase informatie sneller en makkelijker te verkrijgen. Die vormt dan ook een belangrijke reden voor klantentrouw. Gevraagd naar de factoren die een rol spelen bij hun keuze van voedingsmiddelen, werden alleen de prijs met 83% en de houdbaarheidsdatum met 69% vaker genoemd dan informatie op het etiket (53%).Maatregelen die retailers nemen om nog meer tegemoet te komen aan de behoefte aan informatie over voeding zijn onder meer het inhuren van voedingsdeskundigen, informatiekiosken, in-store televisie en kooklessen. Consumenten eisen echter ook van fabrikanten betere en eerlijke informatie over hun producten. 58% vindt dat de voedingsindustrie onvoldoende informatie biedt.
Reacties 0