Aanpak prijsbeleid reisorganisaties

Het onduidelijke prijsbeleid dat reisorganisaties toepassen wordt harder aangepakt. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) gaat vanaf nu strenger controleren en wil indien nodig boetes opleggen. Tevens worden consumenten beter ingelicht via consuwijzer.nl.

De ACM vindt dat het helder voor de boeker moet zijn wat de totale prijs is van een vakantie. Het gaat hierbij om de prijzen van onder meer vliegtickets, vakantiehuisjes en georganiseerde reizen. Bestuurslid Anita Vegter vindt dat reisaanbieders duidelijker moeten zijn over de prijzen. “We willen een eerlijk speelveld voor bedrijven zodat consumenten beter kunnen vergelijken”, aldus Vegter.

Brancheorganisatie ANVR laat weten dat het vooral over de boekingskosten onduidelijkheid is, die kunnen namelijk per reisaanbieder verschillen. Per juli 2014 moeten reisorganisaties dit dan ook duidelijker vermelden. Bedrijven die zich niet aan de regels houden kunnen een boete van de ACM krijgen van maximaal 450 duizend euro per overtreding.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!