Bestedingen aan brood en banket stijgen in eerste helft 2004

De bestedingen aan brood en banket zijn in de eerste helft van 2004 met respectievelijk 1% en 3% gestegen. Dat blijkt uit cijfers die marktonderzoeksbureau GfK verzamelde in opdracht van het NBC. Een aantal belangrijke ontwikkelingen zijn de opkomst van voorgebakken brood en broodsnacks, groeiende bestedingen in de gebaksmarkt en relatief stabiele prijzen en marktaandelen voor brood. De bakkers zagen hun marktaandeel (gemeten in geld) licht stijgen van 19,4% in 2003 naar 19,6% in 2004. Zij verkochten meer meergranenbrood, maisbrood en gevuld brood maar zagen de vraag naar stokbrood fors dalen, mede tengevolge van de toenemende verkoop van voorgebakken stokbrood. Hoewel de gebaksmarkt zich in een groeiende populariteit mag verheugen (wellicht mede te danken aan het EK Voetbal), waarschuwt Renate Lybeer van GfK dat de gebaksproducenten zich meer zouden moeten toeleggen op gezonde producten. Zij pleit in dat opzicht voor een pro-actieve houding, temeer omdat de overheid zich steeds meer gaat bemoeien met het probleem van overgewicht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!