De economische tegenwind maakt dat de retail zich niet meer automatisch verzekerd weet van grote klantenstromen. Niet alleen retailers moeten harder hun best doen om de gunst van de consument te verdienen, maar ook leveranciers moeten in al hun denken en doen de consumenten centraal stellen. Bij die gemeenschappelijke doelstelling kunnen retailers en hun leveranciers elkaar vinden. Category Management is hierbij het sleutelwoord.
In september 2013 start Windesheim met de nieuwe post-hbo-opleiding: Category Management. Een opleiding, ontwikkeld in nauwe samenwerking met de retailbranche, die zorgdraagt voor goed opgeleide professionals met een breed blikveld die het verschil kunnen en durven maken binnen hun organisatie en hun netwerk.
Vanuit een win-win gedachte leren deelnemers tijdens de opleiding hoe ze het vakgebied Category Management effectief kunnen inzetten om uiteindelijk de consument voor zich te winnen. Zowel het category management proces bij de retail als de samenwerkingsmodellen tussen leverancier en retailer komen ruimschoots aan bod.
Klik hier voor meer informatie over de opleiding Category Management.
Category Management actueler dan ooit
Gepubliceerd op 3 juni 2013 om 00:00
Reacties 0