Makro-directeur Jean-Pierre Bienfait is per direct opgestapt vanwege een tegenvallende omzet in Nederland. Dit meldt Distrifood op basis van bronnen. De groothandelsketen wilde dit vanochtend niet bevestigen tegenover RetailNews.
De groothandel zou met de levensmiddelen de concurrentie met supermarktketens niet aankunnen. Makro haalt bijna zestig procent van de omzet uit food.
De algemeen directeur Bienfait trad begin 2010 aan en kreeg de opdracht van Makro een multichannelgroothandel te maken. Zo opende Makro eind vorig jaar een Nederlandse webwinkel voor kantoren. De doelstelling was om binnen twee jaar vijf procent van de omzet te halen uit de online verkoop van food en non-food artikelen.
De internetshop is één van de drie strategische vernieuwingen van de groothandelsketen. De andere pijlers zijn extra dienstenaanbod via het platform makroXtra en de focus op lokale ondernemers. Ook de formule van de fysieke winkels werd aangepast.
Lees ook:
Makro zet in op multichannel
Reacties 0