Jumbo en Coop Supermarkten hebben donderdag een platinum Challenge Award ontvangen voor hun projecten binnen category development. Ook bierbrouwer Heineken, bakkersformule Bakkersland en Garden Retail Services (GRS) Inkoop mochten deze prijs van organisator Caracter Company in ontvangst nemen.
"Zij hebben een structurele bijdrage geleverd aan het ontwikkelen van de categorie op de lange termijn. Dit hebben ze gedaan in samenwerking met de handelspartner waarvan beiden profiteren", aldus de organisator.
Unilever, Deen Supermarkten en Etos kregen een platinum award uitgereikt voor hun projecten die het aankoopgedrag van consumenten activeren. Persoonlijke onderscheidingen gingen naar Marjan Emonds van Douwe Egberts Master Blenders 1753 en Wouter van Rooijen van Albert Heijn. Zij werden uitgeroepen tot respectievelijk Trade Marketeer en Category Manager of the Year. Groothandel en logistiek dienstverlener Lekkerland Nederland ontving de Development Award.
Het is de vierde keer dat de Challenge Awards zijn uitgereikt. Behalve food-leveranciers en -retailers zijn dit jaar voor het eerst ook bedrijven uit de non-foodsector beloond in de categorieën category development en shopper marketing.
De complete uitslag:
Category Development - Food | |
Platinum | Heineken Nederland & Jumbo Supermarkten |
Platinum | Bakkersland BV & Coop Supermarkten |
Silver | H.J. Heinz & PLUS Retail |
Shopper Activation - Food | |
Platinum | Unilever & Deen Supermarkten |
Gold | Douwe Egberts Master Blenders 1753 & Philips Consumer Lifestyle |
Silver | deOleo & PLUS Retail |
Category Development - Non-food | |
Platinum | GRS Inkoop B.V. |
Gold | Philips Consumer Lighting België, Luxemburg & Gamma België |
Silver | SCA Consumer Goods |
Shopper Activation - Non-food | |
Platinum | Unilever & Etos |
Gold | Shell & Red Bull |
Silver | Sanoma & Primera & Jumbo Supermarkten |
Reacties 0