Het Amerikaanse winkelconcern Sears onderkent de noodzaak van een crosschannelstrategie. Volgens ceo Eddie Lampert is het verlies dat het bedrijf de afgelopen tijd heeft geleden ‘onacceptabel’ en moeten de zeilen worden bijgezet. Dat schrijft Businessweek online.
Sears wil onder meer de verzendtijd van bestellingen verkorten. Daarnaast krijgen online klanten de mogelijkheid hun bestelling in de winkel af te halen en kunnen in-store klanten hun producten juist thuis laten bezorgen. Om mobiele applicaties te blijven verbeteren, heeft het bedrijf een app-development team aangesteld.
Ook wil Sears zijn Shop Your Way loyalty-programma gaan inzetten. Het programma telt inmiddels tientallen miljoenen gebruikers en geeft het concern informatie over het koopgedrag van elke klant. “Zo kunnen we ervoor kiezen de shopper met een hoog inkomen, die onlangs een dure vaatwasser heeft aangeschaft, minder kortingsacties te laten zien dan de shopper die drie maanden lang heeft getwijfeld over een goedkope onkruidwieder”, aldus Lampert. “Ik denk dat er in de toekomst, net als bij het boeken van bijvoorbeeld vliegtuigtickets, veel meer verscheidenheid zal zijn.”
Reacties 0