IKEA ontvouwt social media-strategie

IKEA Nederland is sinds kort actief op social media. De meubelketen heeft accounts op Facebook, Twitter, Google+ en YouTube. Het digitale prikbord Pinterest staat gepland voor een later stadium, laat een woordvoerder weten aan RetailNews.

Het woonwarenhuis hanteert per kanaal een andere doelstelling. Volgers op Twitter zijn als eerste op de hoogte van het laatste IKEA-nieuws. Via Facebook biedt de retailer inspiratie voor 'het huis'. Op YouTube plaatst IKEA de nieuwste commercials en video’s van evenementen. En op het snelgroeiende Google+ wordt informatie en inspiratie gedeeld. “Deze invoering heeft best wel een impact op de hele organisatie. Een persoon is er fulltime mee bezig en centraal verantwoordelijk", aldus de zegsvrouw.

Social media zijn steeds in beweging en daarom is het een alles omvattend beleid en houden we trends op dit gebied nauw in de gaten, stelt de zegsvrouw. Voor IKEA betekent deze strategie niet dat het alleen om Facebook en Twitter gaat, verwijst ze naar de verschillende kanalen waar de winkelier actief is.

Het social media plan van IKEA is onderdeel van de multichannelstrategie. Eerder kwam de meubelketen met een mobiele website, app en wifi in de winkels en deze zomer start de webshop. "We beginnen met een deel van het assortiment aan te bieden, iets meer dan de helft van wat we nu hebben in de fysieke winkels", aldus de zegsvrouw daarover. "Het maakt onderdeel uit van ons slogan ‘IKEA komt naar je toe’.” Zij benadrukt dat fysieke winkels nog steeds de core business zijn van het concern.

Lees ook:
IKEA lanceert app en gratis wifi

IKEA lanceert webshop in Nederland

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!