Ahold noteert omzetstijging

De omzet van Ahold is in het eerste kwartaal van dit jaar met 4,4 procent gestegen naar 10,1 miljard euro. De verkopen in Nederland stegen in vergelijking met vorig jaar met 7,5 procent naar 3,5 miljard euro. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die Ahold vandaag publiceerde.

"We zijn erg tevreden met de sterke verkoopresultaten van onze online bedrijven, deels gedreven door het succes van onze pick-up points", zegt ceo Dick Boer. Zonder de verkopen van bol.com, dat Ahold eind februari vorig jaar overnam, steeg de omzet in Nederland met 4,4 procent.

Ahold profiteert dit kwartaal ook van achttien omgebouwde C1000-winkels en negen nieuwe Albert Heijn-winkels in België. De identieke omzetgroei ten opzichte van het eerste kwart van vorig jaar valt daarom met 1,8 procent terug. "We blijven marktaandeel winnen in onze grote markten als gevolg van identieke omzetgroei, de uitbreiding van ons winkelbestand en een sterke groei van onze online bedrijven", zegt Boer.

Dankzij de verkoop van het Scandinavische ICA in februari van dit jaar steeg de nettowinst van het concern ten opzichte van de eerste drie maanden in 2012 naar bijna twee miljard euro. Het bedrijfsresultaat ging echter met 16,5 procent omlaag naar 345 miljoen euro, grotendeels door een nieuw pensioenakkoord in de Verenigde Staten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!