Albert Heijn gaat vanaf komend weekend zijn kaas- en vleesafdeling van een nieuw assortiment voorzien. Tevens wil de supermarktketen een actieve servicegerichte benadering tegenover klanten. Albert Heijn introduceert de vernieuwde Deli met een landelijke tv-spot.
Mensen moeten meer genieten van de producten, stelt unitmanager vers Dries Bögels van Albert Heijn. “Minder voorverpakt, meer vers. Daar gaan we aandacht aan besteden”, aldus Bögels. In Leerdam, een van de acht pilotwinkels waar de keten de vernieuwde Deli heeft getest, is het aantal snijstukken vlees dan ook verdubbeld van achttien naar 36. Tevens zijn er nieuwe proeftableaus, is er een aangepaste schapindeling en is er nieuwe productinformatie. Ook zijn bestaande producten verbeterd en kunnen klanten de producten van tevoren proeven.
Momenteel traint Albert Heijn zo’n veertienhonderd medewerkers in de winkels met een bedieningsafdeling. Bögels: “Het opleiden van onze medewerkers is belangrijk en daar blijven we op inzetten de komende jaren.” Medewerkers van de Deli moeten volgens de nieuwe benadering binnen tien seconden actief contact maken met de klant.
“We moeten leren om goed in te spelen op de klant die een bijzondere kaas wil. En we hebben zogenaamde helden nodig: bijzondere producten die je alleen bij Albert Heijn ziet, zoals de Twijfelaar, een kaas van koeien-, geiten- en schapenmelk. Zulke producten gaan we veel meer promoten door klanten het verhaal te vertellen en ze te laten proeven”, aldus de unitmanager.
Albert Heijn adviseert op vernieuwde versafdeling
Gepubliceerd op 4 juni 2013 om 00:00
Reacties 0