Lief! komt met leisureconcept

Lief! lifestye komt in het najaar met een reeks nieuwe productlijnen en een leisureconcept. “Sinds we onze blik twee jaar geleden hebben verruimd van baby/kind naar de volwassen vrouw, is er veel meer mogelijk”, vertelt medeoprichter John van den Herik in de juni-editie van RetailTrends.

Lief! start een eigen foodlijn, bloemen- en plantenlijn en ook worden servies en pannen aan de ruim veertig productgroepen toegevoegd. Het foodconcept dat in het najaar op de markt komt, bestaat uit water, zuivel, koekjes en ijs. Twee producten worden momenteel getest bij Jumbo en Albert Heijn.

De eerste reacties zijn positief, stelt Van den Herik. Het tuinconcept is een uitgebreide lijn die shop-in-shop kan worden neergezet. Het leisureconcept is een stand-alone speelpark bestaande uit verschillende speeltoestellen. Nog dit jaar gaat het eerste park open. In het najaar volgen lief! speeltoestellen voor consumenten.

Volgens de eigenaren is het succes van lief! lifestyle te verklaren door de nauwe contacten met consumenten. “Doordat klanten ons hun ervaringen delen en wij daar ook daadwerkelijk wat mee hebben gedaan, voelen zij zich nog meer onderdeel van de lief!-wereld.” Lief! begon in 2005 als een soort hobby van medeoprichtser Yvonne Woudstra. De reacties waren al snel zo overweldigend, dat binnen anderhalf jaar het merk een feit was.

Social media maken het lief! nu nog makkelijker om in contact te komen met de klant. “Uiteindelijk zijn bijna alle productgroepen ontwikkeld doordat onze klanten erom vroegen.” Door het succes richt lief! nu ook de pijlen op het buitenland. Daarbij ligt dit jaar de focus op Duitsland. De strategie in het buitenland is het openen van een conceptstore en een dedicated webshop.

Neem een abonnement op RetailTrends en lees het hele interview met John van den Herik.  Klik hier voor het abonnement. Abonnees ontvangen elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!