Amazon rolt online boodschappendienst uit

Amazon rolt zijn online boodschappendienst verder uit in de Verenigde Staten. AmazonFresh, dat al minstens vijf jaar wordt getest in thuisstad Seattle, is vanaf deze week beschikbaar in Los Angeles en later dit jaar in San Francisco. Daarmee wil de grootste etailer ter wereld inspelen op een van de grootste retailsectoren die nog niet door ecommerce op de kop is gezet, meldt persbureau Reuters dinsdag.

Inwoners van Seattle kunnen bij AmazonFresh terecht voor producten als eieren, aardbeien en vlees, die door vrachtwagens van de etailer zelf worden bezorgd. Amazon kan daarmee andere vergelijkbare online diensten overtreffen door tegelijkertijd andere bestellingen met meer marge te bezorgen. Zo stelt een bron, bekend met de uitbreidingsplannen van AmazonFresh, dat de nieuwe warenhuizen gekoelde afdelingen krijgen voor voedsel, maar ook een ruimte voor meer reguliere goederen.

Als het concept aanslaat op de nieuwe locaties, wil de etailer in 2014 twintig andere stedelijke gebieden gaan bedienen. Daar zouden volgens een ingewijde ook steden buiten de Verenigde Staten bij zitten, meldt Reuters. Bill Bishop, een prominent supermarktanalist en -consultant, meldde eerder al dat AmazonFresh veertig markten ten doel had gesteld. Omdat Amazon in staat is om de marktleiders in de foodsector af te troeven is dat 'een vreselijk beangstigend vooruitzicht voor supermarkten', stelt hij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!