High traffic locaties bieden een goede basis voor nieuwe retailomgevingen. Die locaties, zoals luchthavens, ov-knooppunten, ziekenhuizen, universiteitscampussen of tankstations, zijn meer gericht op functioneel shoppen. Dat zegt Tony Wijntuin van adviesbureau WYNE Strategy en Innovation.
Eigenaren van deze locaties richten zich dan ook steeds meer op een beter aanbod van retail, horeca en andere services. Het verschil zit in de manier waarop bezoekers benaderd worden. In winkelcentra of winkelstraten is het voornaamste doel namelijk het aantrekken van bezoekers (targeted audience) en die laten winkelen. Op de high traffic locaties is winkelen een secundair doel, wanneer het winkelaanbod echter goed aansluit op de consumentenbehoefte kan dit een toegevoegde waarde bieden (captive audience).
Door hier meer op in te spelen kunnen retailers en horecaexploitanten winst boeken in het imago, de kwaliteit en de financiële opbrengsten. Daarnaast is er op de locaties meer ruimte om onderscheidend vermogen te creëren en een gevarieerder retail- en horecaportfolio te ontwikkelen. Hierdoor worden de winkelomgevingen aantrekkelijker en trekken ze meer bezoekers.
Reacties 0