McDonald’s wil inzicht in Milleniumgeneratie

McDonald’s wil meer inzicht krijgen in de behoeften van de Milleniumgeneratie (ook wel generatie Y). Dat liet ceo Don Thompson weten tijdens de jaarlijkse vergadering afgelopen donderdag. De hamburgerketen richt zich meer op de generatie omdat de interesses en gewoontes moeilijker te begrijpenzijn.

De groep is erg belangrijk aangezien het jaarlijks 247 miljard dollar uitgeeft aan restaurants. Deze invloedrijke groep, van negentien- tot 34-jarigen, is heel belangrijk voor McDonald’s, omdat ze nu kinderen krijgen, stelt QSR magazine. Generatie Y koopt in deze economische tijden liever wat minder, maar eist wel meer kwaliteit.

Merkdeskundigen geven McDonald’s verschillende opties om op de eisen van deze generatie in te spelen. Zo moet het ervoor zorgen dat consumenten zin krijgen in het eten, het zogenaamde crave-able food. Daarnaast moet het concurreren met ‘fast-casual’-voedsel. McDonald’s moet dan ook niet alleen kwaliteit garanderen, maar de restaurants moeten comfortabeler voelen én er zo uitzien. Tevens moet het een nieuw ontbijt aanbieden, dat lekkerder en gezonder moet zijn. Ook zegt Oches dat de hamburgerketen transparanter over de herkomst van het eten moet zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!