Het marktaandeel van Lidl is inmiddels groter dan dat van Aldi. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureaus GfK en Nielsen. De afgelopen jaren kromp het marktaandeel van Aldi, terwijl Lidl terrein won.
Vorig jaar bezat Aldi een marktaandeel van 7,6 procent, slecht 0,1 procent meer dan dat van Lidl. Inmiddels is het marktaandeel van Lidl juist groter, zo zegt GfK-directeur Joop Holla. Hoeveel winst de foodretailers momenteel maken is niet bekend.
Holla denkt dat Lidl is gegroeid doordat het de afgelopen tijd steeds beter weet wat de veranderende wensen van consumenten zijn. Zo heeft de supermarktketen de versafdelingen en de winkeluitstraling verbeterd. Op dit moment is alleen het marktaandeel van Albert Heijn (33,7 procent) en Jumbo (21,7 procent) groter dan dat van Lidl.
Marktaandeel Lidl streeft Aldi voorbij
Gepubliceerd op 7 juni 2013 om 00:00
Reacties 0