De Belgische gezondheids- en wellnessketen Essenza is overgenomen door het moederconcern van De Tuinen. Dat laat NBTY Europe dinsdag weten in een persbericht. Essenza is in 1995 ontstaan vanuit een masterfranchise van de Nederlandse keten De Tuinen.
De winkelketen Essenza zal met deze overname het succesvolle De Tuinen merk gaan versterken. "De Tuinen heeft een sterke groei doorgemaakt naar 120 winkels in Nederland", zegt een woordvoerder van NBTY Europe tegen RetailNews. "En we hopen dit jaar onze Europese bedrijven verder te laten groeien", stelt hij.
De holding beschikt eveneens over 704 Holland & Barrett-winkels in het Verenigd Koninkrijk en Ierland en 53 franchise-winkels internationaal en over 57 GNC-winkels in het Verenigd Koninkrijk. "Het past bij onze ambitie om in de voorhoede te lopen van Europese detailhandel voor gezondheidsproducten", reageert Peter Aldis, ceo van NBTY Europe op de overname. Details over de investeringen zijn niet bekend gemaakt.
Overname Essenza door moederbedrijf De Tuinen
Gepubliceerd op 7 juni 2013 om 00:00
Reacties 0