De bijzondere New Yorkse themawinkel Story werkt als een mediabedrijf. Net als bij een tijdschrift wordt het complete aanbod elke vier tot acht weken vernieuwd. In het juninummer van RetailTrends vertelt oprichter Rachel Shechtman over formule.
Ruim een jaar geleden ging Story open. De wisselende content van de winkel zorgt er volgens Shechtman voor dat bestaande klanten blijven komen. Ze zijn nieuwsgierig naar wat Story nu weer ‘te vertellen’ heeft. Sinds de opening kwamen al diverse thema’s voorbij. Voor het ‘Home for the Holidays-thema’ rond de feestdagen was Story omgebouwd tot woning, compleet met open haard, tafel, keuken en speelkamer.
De eigenaresse denkt dat de formule mensen weer naar de fysieke winkel trekt. “We concurreren nu op verrassing, verrukking en de belevingsfactor.” Ze ziet Story als een datingdienst voor merken en consumenten en daarbij worden verhalen gebruikt om die twee te verbinden.
Inkomstenbronnen van Story zijn sponsoring, verkoop van artikelen en tickets van events. Of de themawinkel een mogelijke richting kan zijn voor retailers valt te bezien. Shechtman is overtuigd van wel: “Elke retailer kan doen wat wij doen. Het geheim is dat we een beleving willen zijn die relevant is voor iedereen.”
Lees het hele artikel over de bijzondere retailformule Story in het juninummer van RetailTrends. Klik hier voor een abonnement.
Reacties 0