Beloningen hebben geen invloed op klantreviews

Het gebruik van incentives heeft geen invloed op de kwaliteit van online klantbeoordelingen. Dat blijkt uit onderzoek van de UvA, zo schrijft Fonk Online. Voor het onderzoek zijn spontane reviews van diensten en aankopen in Nederland vergeleken met reviews die zijn gestimuleerd met een beloning. Tussen de twee categorieën blijken geen afwijkingen voor te komen.

Volgens onderzoekers Peeter Verlegh en Lotte Willemsen maken consumenten steeds vaker gebruik van reviews bij hun aankoopbeslissingen. Hierdoor neemt ook de belangstelling voor de betrouwbaarheid van deze klantbeoordelingen toe.

In totaal zijn bijna zevenhonderd willekeurig geselecteerde reviews van Preferenso.nl geanalyseerd. Hierbij is gelet op de lengte van de beoordeling, tekstuele elementen als spelfouten en de diversiteit van de gebruikte argumenten. Ook is gekeken naar het gebruik van rationele argumenten, emotionele argumenten en expertise claims.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!