Belgische expansie Albert Heijn op schema

Albert Heijn houdt vast aan het plan om in 2016 vijftig vestigingen in België hebben. Corné Mulders, topman van Albert Heijn Belgie, laat op het evenement Trends Lunch weten dat de expansie 'lekker' loopt. “De winkels zijn al rendabel, maar het spreekt voor zich dat alle opstartkosten nog niet zijn terugverdiend. Het is nog een bescheiden operatie”, aldus Mulders.

Wel moet Albert Heijn zijn verkoopstrategie over de grens iets aanpassen. In Nederland mag de supermarktketen namelijk producten verkopen met verlies om zoveel mogelijk traffic naar zijn winkels halen. In Vlaanderen is dat verboden. “We zijn een buitenlandse speler en dat wordt van dichterbij gevolgd, niet alleen door onze rechtstreekse concurrenten", stelt Mulders. "We kunnen ons geen misstappen veroorloven.”

Twee jaar geleden begon Albert Heijn zijn eerste vestiging in Brasschaat. Momenteel zit de keten op vijftien winkels. Wat de totale omzet van de vestigingen is, is nog onbekend. De supermarktketen wil in geheel Vlaanderen vertegenwoordigd zijn. Van AH-supermarkten in Brussel en Wallonië is voorlopig geen sprake. De tweetaligheid is te complex voor AH.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!