Albert Heijn houdt vast aan het plan om in 2016 vijftig vestigingen in België hebben. Corné Mulders, topman van Albert Heijn Belgie, laat op het evenement Trends Lunch weten dat de expansie 'lekker' loopt. “De winkels zijn al rendabel, maar het spreekt voor zich dat alle opstartkosten nog niet zijn terugverdiend. Het is nog een bescheiden operatie”, aldus Mulders.
Wel moet Albert Heijn zijn verkoopstrategie over de grens iets aanpassen. In Nederland mag de supermarktketen namelijk producten verkopen met verlies om zoveel mogelijk traffic naar zijn winkels halen. In Vlaanderen is dat verboden. “We zijn een buitenlandse speler en dat wordt van dichterbij gevolgd, niet alleen door onze rechtstreekse concurrenten", stelt Mulders. "We kunnen ons geen misstappen veroorloven.”
Twee jaar geleden begon Albert Heijn zijn eerste vestiging in Brasschaat. Momenteel zit de keten op vijftien winkels. Wat de totale omzet van de vestigingen is, is nog onbekend. De supermarktketen wil in geheel Vlaanderen vertegenwoordigd zijn. Van AH-supermarkten in Brussel en Wallonië is voorlopig geen sprake. De tweetaligheid is te complex voor AH.
Belgische expansie Albert Heijn op schema
Gepubliceerd op 11 juni 2013 om 00:00
Reacties 0