Albert Heijn XL is voor de derde keer op rij uitgeroepen tot de best gewaardeerde supermarkt. De Ahold-dochter is als eerste geëindigd in het Zomerrapport 2013, een supermarktonderzoek van GfK en Foodmagazine. Het is tevens de achtste overwinning in negen edities.
Voor de waardering hebben klanten 23 Nederlandse supermarktformules beoordeeld op tien verschillende aspecten als netheid, prijs, kwaliteit, personeel en de versafdeling. Albert Heijn XL scoorde een 7,80, tegen 7,89 in het Kerstrapport. Jan Linders is van de tweede naar de derde plaats gezakt, net voor Jumbo. Hoogvliet is de nieuwe nummer twee in het klassement.
Hoewel C1000 niet in de top tien terecht is gekomen, is de keten wel gestegen op de ranglijst door met name een betere score voor aantrekkelijke aanbiedingen en lage prijzen.
De complete top tien:
1 | Albert Heijn XL |
2 | Hoogvliet |
3 | Jan Linders |
4 | Jumbo |
5 | Nettorama |
6 | Deen |
7 | Albert Heijn |
8 | Lidl |
9 | Poiesz |
10 | Boni |
Reacties 0