Omzet kledingbranche daalt

De omzetten in de kledingbranche zijn in het eerste kwartaal van 2013 met negen procent gekelderd. Dat meldt onderzoeksbureau GfK Fashion & Retail, naar aanleiding van de kledingaankopen van een vast panel van tienduizend consumenten.

De kledingbranche krijgt keer op keer een klap, ziet Gino Thuij van GfK. Zo daalden de omzetten in het eerste kwartaal van 2012 ook al met negen procent. De oorzaak ligt volgens hem bij het slechte voorjaarsweer en het slechte consumentenvertrouwen. Ook het steeds grotere aanbod van online winkels is een schuldige van de omzetdalingen, elf procent van de kleding wordt namelijk via internet verkocht.

Tevens kopen consumenten steeds vaker afgeprijsde kleding. Zo’n vijftig procent van de kopers heeft tot en met eind april kleding met korting gekocht. “De kledingbranche speelt met prijsacties steeds vaker in op de afwachtende klant”, aldus Thuij. De cijfers van GfK komen overeen met de cijfers van brancheorganisatie Inretail van vorige maand. Daaruit kwam een enorme omzetdaling in vrouwenkleding (12,3 procent) en kinderkleding (11,8 procent) naar voren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!