De Britse retailer Tesco wil 3D-printers in zijn winkels inzetten om schade aan verkochte non-foodproducten te repareren. Dat schrijft Tesco's innovatieambassadeur Paul Wilkinson in zijn blog. Daarin noemt Wilkinson de mogelijkheden om de winkelervaring met 3D-technologie te veranderen 'enorm'.
Tesco is erg enthousiast over 3D-printing, laat hij weten. Zo is hij hard bezig te onderzoeken hoe het supermarktconcern de techniek kan gebruiken om 'dingen voor klanten te verbeteren'. Zo oppert hij het idee van een digitale catalogus van reserveonderdelen van producten die klanten kunnen kopen. "Ze kunnen op aanvraag geprint worden en klaar zijn op het moment dat iemand klaar is met winkelen", schetst hij.
Andere ideeën die bij hem te binnen schieten zijn het printen van meer gepersonaliseerde items en het ontwikkelen van door kinderen zelf ontworpen speelgoed. "Je kan tevens een gebroken item mee naar de winkel nemen", stelt Wilkinson. "We kunnen het scannen in 3D, digitaal repareren en een nieuwe uitprinten."
Reacties 0